torsdag 13 juni 2013

Snart semester

Nu ska jag visa vad jag sytt. Det är ett täcke som Päivi är mamma till. Mönstret finns i Fat Quarter 2/2013. Helt underbart att äntligen få sy något i rosa. Det är min brors barnbarn som har fått det i doppresent.
















Lite svårt att få rättvisa färger.

Nu har jag snart semester...jobbar en dag till, sen är det fyra veckors ledighet.
Så i morron när jag kommer hem, ska jag fira med jordgubbstårta och jordgubbsvin:)))))))))))))

Fotat har jag hunnit med åxå, men bråkar lite med kameran....

Hade massa sniglar häromdagen.
Farmors lille Prins, som fyller 3 i augusti.
Zimba vädrar tassen:)))
Azalea.
Båtsman är en Norsk Skogkatt.....ja vem kan ana det??????
Nyrakad och fin inför sommaren.
Stenknäck.
Domherre.
Hackspett.














Nu har vi slutat mata fåglarna...hackspetten sölar enormt när han äter ur fågelstugan. Vi har haft jättemånga domherrar och fruar, sen har även stenknäcken varit här. Tur jag hade restaurangen öppen så de kunde få sej lite mat:))))
Såg förresten häromdagen att hackspetten satt vid en fågelholk och då kom "ägaren" och blev helt galen på den, antagligen så fanns det ungar därinne.

Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Ett vackert rosa-grönt babytäcke som Du sytt. Jag tycker att det var en söt kanin Du har gjort i mitten.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!!

    Får börja med att önska dig en underbar semester!! Själv ska jag vara ledig hela sommaren då jag studerar och har äntligen sommarlov :)) Vilka underbara bilder du lägger ut och vad vackert du syr!! Täcket ser jättefint ut! Kan berätta att våran goa Siggeman har flyttat till min lillebror nu då han inte är så förtjust i att vara bland kattungar när vi har sådana här, dom bor ca 10 minuter härifrån så vi kan träffa honom när vi vill. Han bor tillsammans med sin dotter Wilma (ur A-kullen) och dom trivs så bra tillsammans! Ha det gott och krama om alla dina godingar hemma hos dig!

    Många soliga kramar från Carina med familj!

    SvaraRadera