söndag 10 april 2011

Tyst och fridfullt

Åh så skön morron. Sitter här i min tysthet (maken sover). Ja nu för ju inte han så mycket väsen av sej eg. Men det är så skönt att tassa upp tidigt och ta en kopp kaffe och bara njuta av tystnaden.
Zimba tycker att matte ska upp senast kl 7.00. Då sjunger han en morronserenad för mej. Det tycker jag är snällt av honom.
Igår kom sommardäcken på bilarna så nu blir det tyst och trögt att styra.





Har grundmålat trappen en gång (ja efter att jag fotade). Det är vangstyckena som ska målas, så själva stegen får vara som dom är.
Det har ju suttit en spalje upp mot taket, men maken glömde fota innan han rev ner den. Men jag måste ju fota ändå. Sen kommer det att vara ett räcke istället. Ska bli väldigt intressant att se hur det blir.
Nu snart ska jag måla och jag hoppas att det räcker med en gång. För det är lite pillrigt att måla mellan stegen. Behövs det två ggr så får jag ta en tur till stan och köpa mer färg.

Må gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar