torsdag 17 maj 2012

Lillsemester

Så himla skönt....jag har tagit en semesterdag och får fyra dagars ledighet.
Satt i uterummet och drack kaffe på förmiddan och bara njöt.


Kungsängsliljan har ännu inte blivit uppäten av liljebaggarna. Jag har inte sett några än, så förhoppningsvis hjälpte det att strö myrr över bladen när de stack upp ur jorden. Så håll tummarna för mej.



Bamze ville vara med när vi fikade, det hör ju inte till vanligheterna att han kommer och lägger sej bredvid. Så det var en positiv överraskning.



Kunde inte låta bli att zooma in nosen.



Var ju tvungen att fota Zimbas nos också.



Här sitter han bakom spaljén som vi har i hallen.



Nu blir det snart grillat...fläskfilé (som vanligt)  potatisklyftor och en smarrig sallad.
Vad vi ska dricka????   ja antingen en kall öl eller ett glas rött.


Nu ska jag fortsätta njuta av min ledighet.

Förresten så har jag börjat klippa ut mönster till en stickväska.


Hej på Er!


2 kommentarer:

  1. Kungsängsliljor är så fina, jag håller tummarna att du får ha dem ifred. Och så fina kattnosar du fotograferat!

    SvaraRadera
  2. Vilka söta små nosar, mosters små hjärtan!!!! Å njut nu av din ledighet.

    Kram mini

    SvaraRadera