söndag 20 maj 2012

Tar det lite lugnt idag...

...och det beror på att vi var på 50-årskalas igår.

HALLÅ HALLÅ här vill jag på det bestämdaste få ordet....
...när husse och matte kom insläntrades vid 2-tiden inatt, så var husse jättesnäll och gav oss torrfoder.
Sen gick de och la sej....matte hörde något konstigt ljud, typ att jag krafsade någonstans. Men hon brydde sej inte i det. Sen så var det något som ramlade omkull....hihi så då fick hon pallra sej upp ur sängen.
Men hon såg bara Zimba i köket och fattade noll, mej såg hon ju inte till. 
Inte undran på det...då skulle hon ha behövt röntgensyn.....jag var nämligen instängd i skåpet!!!!!!!!! Så där hittade hon mej och tyckte naturligtvis synd om mej, som suttit där kanske 4 minuter. Men vad inte matte visste då, det var att jag hade öppnat godisburken därinne och smaskat i mej en del....matte såg i morse att burken var öppnad och att det var lite i den.
Bra karl reder sej själv, heter det va?

kram Bamze



Ja ja om du inte är så himla nyfiken så hade det aldrig hänt....du brukar ju bli instängd lite då och då på olika ställen:))))))


Har varit ner till Norsälven och fotat lite.
Järnvägsbron och en bro som går till gamla bruket i Edsvalla.


När jag var liten och vi åkte förbi Edsvalla, så trodde jag att det var en gubbe som stod där uppe.

Jag har ångest när jag går så här nära älven....är så galet rädd att det ska rasa. Det har ju rasat på några ställen och är rasrisk på andra, så kommunen har löst in hus och eldat upp.

Denna rot var häftig....och det har ju rasat där någon gång, annars har ju inte rötterna varit där de är idag.


Sen var jag tvungen att fota plasket!!!!!


Må så gott!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar