tisdag 3 maj 2011

Trädgårdsarbete

Då har jag haft lite pyssel i helgen som gick.
På torsdagen hade jag en kvinna här som jobbar med trädgårdsdesign. Man blir ju lite hemmablind och jag ville ha hjälp att förändra på framsidan. Jag hade en armeringsmatta som jag hade bågformat, men hon tyckte jag skulle sätta reglar på sidorna om den, för att få lite höjd (som syns även vintertid).
Sagt och gjort, så blev det ett besök  hos XL-Bygg i Grums på fredan. Inhandlade reglar och stolphållare. På lördag var det så dags att börja, tiiiidigt. Upp med den gamla spaljemattan och böja rätt, sen klippa smalare för att till sist sätta dit reglarna. Måste säga att det blev gôôôrbra.
Så var det dags att ringa till stora sonen, var ju tvungen att ha grävhjälp med att få upp en urgammal brudspirea. Sonen är stark och det kan jag lova att det behövdes. Han fick ju lite hjälp av mej, men jag kanske var mest ivägen. Men till sist så fick vi bort den. Sen fick han äran att sätta spaljéerna på plats.
Då var det dags att plantera det nya som skulle va där.

I spaljén längst bort har jag satt en kaprifol.
Mellan den stora och lilla finns en blodlönn.
Sen mellan den lilla och spaljén till höger har jag satt ett elefantgräs.
Så nu vill jag ha VÄRME så att det växer upp och blir fint.




Tror ni detta blir bra?

I växthuset så kommer tagetesen för fullt. Men det är ju dags att köpa tomat och grukplantor åxå.


Må gott alla där ute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar