lördag 21 maj 2011

Trädgårdsfotografier

Jösses vad det händer mycket i trädgården nu. Vill vara hemma och påta i rabatterna istället för att jobba. Men jag slutar tidigt på måndag, så jag får hoppas att vädret är på min sida då.Men jag får nöja mej med att fota lite istället.




Kungsängsliljan blommar tidigt. Men tyvärr så har jag de förbaskade liljebaggar som jag mördar hejvilt. Men har läst att myrr ska vara bra. Får testa det nästa år.



Här är två azaleor och de är underbara nu när de blommar. Detta kort tog jag idag.


Hej så länge.



1 kommentar:

  1. hej.. jaa, är inte kungsängsliljan fin.. jag har oxå den.. satte lökar ifjol men då blomma inte en ända.. men iår har en några kommit opp o blommat.Jag har ganska många liljor. o liljebaggen är ju hemsk.. brukar plocka dem varje dag o trampa i´hjäl dem..men så ifjol va det konstigt..inte en bagge såg jag..så peppar peppar hoppas att de inte kommer iår heller. Ha det bra!

    SvaraRadera