torsdag 24 januari 2013

Ledig dag med bullbak

Idag har jag haft min lediga dag. Stålande väder och massa minusgrader. Nåväl efter en kopp kaffe och morrontidning så satte jag en bulldeg. Jag hade tänkt överraska mamma med lite bullar. Hon är nyop och får inte göra någonting i princip. Mina föräldrar ställer ALLTID upp i vått och torrt.....så då är det väl inte mer rätt än att få ge tillbaka något i varje fall. När jag kom dit vid middagstid så blev hon glatt överraskad....jättekul!! Så nu har hon väl bullar några dagar åtminstone.

Naturligtvis så har jag fotat lite åxå, men jag har fotat inifrån för att inte skrämma iväg våra matgäster.

Kurrekorre sitter och äter jordnötter.
Men kommer inte maten snart...är faktiskt hungrig!!

Ja det verkar som om han säger så...maken är på väg upp med mat.











Nu är det snart Farmen:))))))) jösses vilken soppa det är.....men titta ska jag.

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Du och jag har våra heliga Birma och rådjur på våra bloggar. Känner mig hemma med det. Otäckt med branden och barnet blev lättad, vilken tur att kaninen räddades och ingen människa skadades. Det ser ut som om geten håller presskonferens med en massa mikrofoner. Vad har hon att säga? Stackars ekorren som väntar på att ni ska fylla på fågelmaten. Han vill också ha sin beskärda del av allt det goda. Likaså rådjursgeten. Jag blir bara misströstad av att se farmen. Du och jag genomskådar farmen, men om barn sitter och tittar vad ska de tro om oss vuxna.
    spolat farmen. Inte vet jag om jag har rätt eller fel. Såg det en gång och gillade inte vad jag såg, sorry.
    Jag har inte fattat vem serien vänder sig till.

    SvaraRadera