fredag 7 mars 2014

5 kg

Gissa om jag är stolt...trots nästan inget jobb? 
VAD i hela friden pratar jag om nu???
JO den superenkla 5:2 dieten.
I Augusti i fjol så såg jag någon artikel om 5:2. Nyfiken som jag är så var jag tvungen att söka på nätet. Hittade då en sida och blev väldigt nyfiken.
Jag ville ner några kilo.....meeeen...jag vill ju äta och då passade denna metod superbra till mej.
Kvinnor ska äta ca 500 kcal och män 600 kcal / dag. Detta endast 2 dagar i veckan.
Ska erkänna den första veckan när vi hade ätit våran "lunch" så längtade vi till kvällsmålet:))
Men som sagt, 5 kg på mej och ca 10 på maken sen i augusti...ja vi fuskade under december månad. Nu kör vi 6:1 och jag väger ingen mat nu längre. Automatiskt så äter man lite mindre portioner de andra dagarna.

Ikväll så ska jag se Skavlan, Michael Mosley är där och berättar om 5:2.

Till frukost blir det 1 ägg, 1 skiva finncrisp och 1 mugg grönt te.

Lunch: kyckling, paprika, tomat, cashewnötter och morötter.

Kvällsmat: äpple, vaniljkeso, cashewnötter och flytande honung.

Te och kaffe kan man dricka under dagen och naturligtvis vatten.

Nu ska jag åka till Sunne och shoppa lite grann.

Ha en underbar dag i regnet!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar