lördag 15 november 2014

Julgåta 2014

Nu har en av tjejerna i Q & L listan dragit igång en sy tillsammans aktivitet. Det är en julgåta som vi ska sy. Ska bli väldigt spännande att se resultatet. Merete heter den norska kvinna som har fixat gåtor förr. Det blir första året som jag är med och syr...så jag är riktigt spänd på detta.
Idag skulle jag då fixa iordning tyg......men jisses så svårt det är att få ihop tyger. Det är inget som man plockar ihop i brådrasket ska tilläggas. Men efter mycket plock bland mina tyger, så bestämde jag mej för dessa.



Rasmus har varit här idag och då fick jag hjälp med att markera tygerna. Han skrev bokstäver som är på de små vita lapparna. Han är 4 fyllda och jätteduktig på bokstäver. Kul.

Nu får jag vänta till den 20 november när nya instruktioner kommer. 
Ja detta blir ju ursköjjit!!!

På måndag ska jag visa vad jag sytt till syrran. Den är redan levererad och hon blev jättenöjd.

Må så gott!!!


1 kommentar:

  1. Låter väldigt spännande ,,,,,väntar på första blocket /Bambikram

    SvaraRadera