måndag 3 november 2014

Nissemors Jul

Kors i taket....har fixat klart julkalendern till mitt barnbarn. Snacka om att vara ute i god tid...skönt.
Den är även levererad och blev till belåtenhet. Paketen får föräldrarna fixa själva.

Nu när jag ändå berättar om den, så kan ni väl få se hur den blev:) Lite svårt att få rättvisa färger, men jag slängde mej ut och fotade när solen visade sej under söndagen. Knapparna som paketen ska hänga i är djur. De hittade jag på Fyndiq till en billig peng.



Knapparna är 5 olika djur.



Var lite närgången på en orkidé och hittade en liiiiiiiten spindel......jag blev inte ens rädd....puh.
Våra husdjur som vi har i källaren är betydligt större och tar snart livet av mej.....det är spindlar alltså.
Äckliga hemska onyttiga djur. Men om jag ska återgå till orkidén, så är det verkligen ett mästerverk.


Måndag idag och då är det Visa och Berätta hos Eva, som ni inte får missa.


Nu ska jag kolla mönster på en nesse.


Kram

13 kommentarer:

  1. Denna julkalender är underbar Tack Gunilla för du länkar den till Visa och Berätta måndag och INSPIRERAR oss alla!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Underbar julkalender du har sytt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så gullig den är . Lilla barnbarnet kommer att ha glädje av den länge!

    SvaraRadera
  4. Den kalendern har jag också sytt i höst. Visst är den söt. Min kommer jag att visa om någon vecka, eftersom det är en födelsedagspresent till yngsta barnbarnet.

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att vara klar i tid med 'kalendern' väldigt fin är den
    Må så gott

    SvaraRadera
  6. Gillar din kalender så mycket!Så söt och fina färger.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Vilken superfin kalender, gillade varenda detalj. Tur mina barn är för stora för kalender:) Måste vara skönt att vara ute i så god tid, då har du mycket tid att julpyssla. Må så gott!

    SvaraRadera
  8. vilken fin kalender.Den har de kul med i många år

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig julkalender och kul knappar! Kram

    SvaraRadera
  10. Jättefin kalender. De är för gulliga de små tomtarna.
    Apropå spindeln så gör den nytta - den äter andra småkryp. Som en äldre släkting sa till mig -
    finns de där finns andra småkryp.
    L8

    SvaraRadera
  11. Så fin den blev! Skönt för dig, att du slipper tänka ut alla små paket:-)) kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Åhh, vilken fin julkalender. Skulle kanske sy en till brorssonen som han kan få nästa jul....

    SvaraRadera
  13. Wow vilken fin adventskalender du sytt!

    SvaraRadera