torsdag 14 juli 2011

Återvinning

Hmmm ja då har det blivit några nya projekt i trädgården. Ja jag skulle ju inte göra nåt mer, än att bara rensa ogräs. Men idéerna sprutar och då får man skrida till verket.


En grillbotten som vi fick utbytt för det var fel på den.
Maken tyckte vi skulle ha blomster däri.
Ja och lydig som jag är, så fick han det:)))))) Då var jag ju tvungen att inhandla lite mera blommor och det sa jag ju inte nej till.


Detta var vår förra grill som fick bli en liten vattenspegel i rabatten. Patrik tätade botten i den och så fick han gräva ner den åxå.
Sen iväg till Kalenius igen och handlade en vattenväxt, samt den som är alldeles intill på vänster sida.
Det där som flyter tog jag från stora dammen. Jag blev jättenöjd. 


I våran stora damm har vi besök av en groda, till vänster och en trollsländenymf, till höger.


Nu är det snart Sommar med Ernst och det får jag inte missa idag. Jag missade förra torsdagen för då var jag i stugan i norge.

Må så gott!!!!

1 kommentar:

  1. Vilken otroligt bra idé att gära en vattenspegel av gamla grillen. Blev jättesnyggt. Har du bilder på stora dammen? Ska kolla bland dina bilder. Vi saknar vår damm med kräftor och karpfiskar och grodorna som som kväkte och lekte i den om våren.
    Fridolf och Fritz som är bröder tvättar aldrig varandra. Vad gulligt de ligger och håller tassarna.
    Skrev ett svar till dig i min gästbok. Tack för hälsningen.Den gladde mig!

    SvaraRadera