söndag 17 juli 2011

Vilket väder, regn regn regn

Idag har jag klippt lite fula blommor i trädgården. Sen har jag även sått penséfrö i småkrukor, som jag tänker gräva ner i pallkragen i höst. Måste ju testa om de tar sej och min ide fungerar. Har plockat bort från fröställningar här hemma, så det är ju billigt i varje fall.
Ska även testa att spara pelargonerna till nästa år. Tänkte ställa in dom i vårat vedskjul, för det kommer ju in lite ljus där åtminstone. Ska ta frigolit och bädda in dom i på nåt vis.

Nu ligger mina små troll bredvid och sussar. Bamze tittade lite konstigt på Zimba som har tagit hans plats på mysisen. Men efter att de tvättat varandra så fick han lägga sej bredvid och det verkade ju gå bra det också.


Visst är de söta när de håller tassarna??????


Visst det är perfekt syväder. Meeeeen jag har såååå svårt att sätta mej och sy när det regnar. Nej tacka vet jag när solen skiner, dååååå vill jag sitta och sy för då får jag sån energi. Har sytt en tunika men ej fotat, sen finns det en som väntar på att få bli ihopsydd. Kanske kanske senare ikväll.........

Kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Vilka godingar som ligger och håller tass!! dom är bra goa dessa söta killar! Hoppas allt är bra med er , här rullar allt på och bebisarna bara växer och växer!! ha det gott!

    Kram från Carina och birmagänget!

    SvaraRadera