söndag 31 juli 2011

Inget är som väntans tider

Ja då har en vecka rusat fram efter semestern.
I onsdags när jag kom hem efter jobbet, beslöt jag att börja gräva ur för nya växthuset. Eg så skulle det kommit hit en kompis med en liten minigrävare, men den gick sönder och han visste inte när reservdelar skulle komma. Så då bestämde jag mej för lite kroppsarbete. Mina grabbar tyckte jag skulle vänta, för de var och satte upp mitt gamla växthus, så skulle de gräva. Men de som känner mej, vet att stönigare kärring finns inte:))) Så sagt och gjort, fram med spade och skottkärra sen var det bara att börja. Maken hjälpte till att dra jord så vi kom en bit på väg. På torsdag var det till att fortsätta, men det var ju så hiskeligt varmt. Skiiiit att det skulle va sol just då när jag var ledig. Men så kom en snilleblixt, jag hämtade mitt parasoll och så var det problemet ur världen. Då slapp man solen mitt i planeten i alla fall. På em kom grabbarna, de var då klara med det gamla växthuset och då fick de gräva klart. Men jag var med och drog skottisen. Gissa vem som hade träningsvärk på fredagen???

Så nu VÄÄÄÄÄÄNTAR jag som en tok på mitt nya, som kommer på torsdag.


Mitt gamla på 5 kvadrat





Dags för att åka till nya ägaren.


Så här tomt blev det.


Slit och släp




Det nya huset blir på 8,2 kvadrat och GRÖNT. Och jag drömmer om att ha det ena efter det andra där inne......men herreguuuud säger Ove....tror du att du får plats med ALLT där inne????   Hmmm ja han får väl vänta och se:))))))))))
Ja jag lovar att jag ska lägga in bilder under arbetets gång.
Sen kommer ju det roliga...att inreda.

Idag ska jag till Plantagen och inhandla en sekatör. Sen måste jag köpa nya amplar till framsidan. Jag har tydligen gett för mycket gödning...köpte ny och den skulle ju spädas jättemycket....vilket lilla jag inte läste sååå noga. Sen ska jag kolla in lite fröer som jag kan så nu i höst.

Om någon har orkat läsa hit....jag har lagt till en gästbok....som jag blir jätteglad om någon vill lämna ett avtryck i.

Nu ska jag snart äta frukost och nyktra till, vi hade grannar här igår inatt...och det känns idag. Vi hade jättetrevligt så det måste vi göra om.

Puss å kram hela dan.

2 kommentarer:

  1. Det där med stönighet, det ligger i släkten. Undrar från vems sida, mammas eller pappas? ;))))))))

    Puss å kram!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande följer det hela.

    SvaraRadera