torsdag 8 mars 2012

Agnetas Mönsterklubb

Då har det blitt vinter igen....men som tur är, så har det redan börjat töa bort.

Jag har blivit färdig med scraps-löparen från Agnetas Mönsterklubb. Men istället för att använda scraps....så har jag fått mer:)))))))))) Men vad gör det om hundra år?
Det tog lite tid att få den klar för jag hade ju inga tyger som passade ihop med det blåa....trodde jag.
Men när jag tog en titt i min otvättade hög...så bara låg där två tyger och skrek på mej. 
Tänk ibland har man tur.
Om jag nu skulle visa er hur den ser ut och sluta svamla. Så varsågod och ta en titt.

Om ni använder förstoringsglas och tittar noga i krukan, så kan ni se en pensé som jag har 
haft i växthuset i vinter. Nåja den blommar inte...ännu. Men ni ska få se att den kommer att bli så fin så fin.
Resten som jag har i växthuset har jag planterat om.

Jovisst ja, jag har ju stickat en sjal också. Mönstret har jag fått av Ann-Britt och den var himla kul att sticka, så nu har jag en till på G.
Bamze tyckte att vi skulle piffa upp bilden lite, så det var bara att gilla läget.



Nu ska jag starta broderimaskinen. Vad jag ska göra kommer jag att visa när det är klart.

Må så gott!!



6 kommentarer:

  1. Mycket snygg!!!Passar bra när våren snart är här, även om det har snöat här i Småland i dag
    Kram Monika i Åryd

    SvaraRadera
  2. Jättefin löpare och Bamze kanske vill ha en egen liten sjal :-)
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg duk. Pensén blir man ju så otroligt glad över. Tänk vad livskraftiga växterna kan vara.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig sjal, den kommer nog att vara skön.

    SvaraRadera
  5. Vad fin duken blev i din tappning - och du har använt dina tygbitar på ett läckert och uppfinningsrikt sätt - snyggsnygg!

    SvaraRadera
  6. Vad du är händig som gör halsdukar och fina löpare. Jag förstår att det krävs tålamod för att få det så perfekt. Jag visste inte att det finns broderimaskiner. Det ska bli spännande att se vad du ska brodera.
    Önskar dig en solig och varm helg.
    Cats

    SvaraRadera