torsdag 1 mars 2012

Våren är på G

Jösses vilket härligt väder vi har haft idag i Värmland.
Naturligtvis så har jag donat i mitt växthus:)) Slängde bort gamla blommor och sopade golvet, sen så har jag gjort i ordning två odlingsbäddar. Ja jorden ska få tina upp och bli varm och go.
Vattnade även penséerna, de var ganska torra, så jag hoppas de blev lite glada.
Sen satt jag och drack kaffe och stickade på en sjal därinne.

I söndags så sådde jag pelargoner och titta så de ser ut idag.



Så idag har jag sått gurka och tomat, men det dröjer nog innan de kikar upp.


Var tvungen att ta kort på Bamze, när han kikar upp på.......



...Zimba som ligger uppe vid taket.

Mattes goa älsklingar. Puss puss på Er.


Häromdagen så hade vi besök av 4 ekorrar, på bilden lyckades jag få in 3 av dom.





Må så gott!

3 kommentarer:

  1. Ska man förså redan nu, trodde jag skulle vänta en månad till??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sååååå iiiiiivrig:))))) Det som jag sått nu, står det på påsarna att man kan börja.

      Radera
  2. Zimba tycks njuta av solen och det är intressant att se hur katter trivs med att ligga högt och ha span.

    Jag ska så lite inomhus i fönstret. Det är så spännande att se att det växer.
    Kram
    Cats

    SvaraRadera