tisdag 30 juli 2013

Pelargonfönster

Nu har jag varit lite kreativ.
Var hem till mamma och pappa och hämtade ett gammalt fönster. Efter lite målarfärg och bortslipning av dito:))))) så fick det pryda väggen på vårat skjul. Och vad passar inte bättre än att ställa lite pelargoner i fönstret? Fiffigt, eller hur? Sen så är det lite blommor. Men det sista kortet är lite udda. Scrolla ner om du törs!!:)))


Har plockat av tre tomater idag....mums.






Härom natten, så var det visst ett fasligt liv utanför sonens fönster (jag sov och hörde inget). Han öppnade sitt fönster och där nedanför var det en grävling. Men den flyttade sej till en annan rabatt och där blev det väsen (lät som en katt). Han tyckte sej även höra att grävlingen åt på något. 
Jag traskade dit i tidig morrontimma och förfasade mej mot att se en halväten katt!?!?!?.......men jag såg ingenting. När sonen sen kollade, så fick han syn på denna hårtuss....som även hade kött på sej, blä. Vid närmare koll, så visade det sej vara en liten igelkott som blivit uppäten.


Jag hoppas få se någon kotte, så jag kan fota.


Må så gott!!


1 kommentar:

  1. Härliga bilder och en historia ur verkliga livet. Så fina pelargoner du har
    Ha det bra

    SvaraRadera